Digipédia blog- #OKTATÁS

Digipédia blog- #OKTATÁS

Lectori Salutem!

2015. december 17. - Bujáki Tibor
Üdvözöllek a DIGIPÉDIÁN!
Ezen az oldalon a digitális eszközök oktatásban való felhasználásával foglalkozok.
Gyakorló tanárként azt látom, ha befogadható és értelmezhető tudást akarunk átadni a
következő nemzedéknek, akkor élnünk kell a gyorsan fejlődő digitális technológiák
adta lehetőségekkel.
Kevésbé klasszikus blogot, hanem inkább weboldal jellegű dolgot szeretnék létrehozni. Így az egy weboldaltól megszokott menüből elérhető tartalmak lesznek a fókuszban.

 

Az oldal célja röviden:

  • az oktatás területén az IKT (info-kommunikációs technológia) kultúra beépülésének elősegítése a tanári mindennapokba.
  • rövid és didaktikus módszertani segédletek amelyek a menükből érhetőek el.
  • hasznos linkek megosztása, ahol további releváns tartalmakat lehet elérni IKT és oktatás témakörben.
  • új trendek, eszközök és tartalmak közvetítése.
  • mindazon kollégák bevonása társszerzőként, akik úgy érzik, van megosztanivalójuk ebben a témában akár kérdések, akár jó gyakorlatok formájában.

Aki kérdéseket vagy tartalmakat szeretne megosztani akár társszerzőként, az kattintson az Impresszum menüre az elérhetőségemért, aki pedig az IKT és oktatás témát illető hosszabban kifejtett gondolataim iránt is érdeklődik, az kattintson alább a Tovább gombra. Ha valaki pedig csupán követni szeretné az oldal fejleményeit, az nyomjon jobbra fent a lap tetején a KÖVETEM gombra, vagy könyvjelzőzze le. Közvetlenül ide, vagy pedig jobbra fent a Facebook  ikonra kattintva a blog facebook csatornáját lehet követni.

Ez a fentebb említett IKT beépülés, úgy tűnik sokkal nehézkesebben zajlik, mint azt akár 5-10 éve feltételeztük. Ennek szerintem több és nem egyértelmű oka van, de az biztos, hogy a technológiai fejlődés és az azzal járó lehetőségek bővülése szuperszonikus sebességet mutat. Sokak számára rejtélyes, ráadásul folyton és őrült tempóval változó dzsungelnek tűnik a digitális világ. Célunk, hogy ebben a dzsungelben néhány biztos tájékozódási pontot nyújtsunk. Hiszen ez a fejlődés nekünk, az oktatásban tevékenykedőknek is egyre bővülő lehetőségeket biztosít, hogy munkánk színesebbé, hatékonyabbá és nem utolsósorban élvezetesebbé váljon.

Jelen blog célja nem egy merev, statikus módszertan létrehozása volt, sokkal inkább ösztönző példáját akartuk adni annak, hogy mire jutottunk mi eddig a digitális eszközökkel munkánk során.

Alapvető munkafilozófiánk a digitális eszközök használata terén is, hogy a legjobban mindenki azzal a módszertannal tud a leghatékonyabban dolgozni, amit valóban sajátjának tudhat. Ezért nem kész receptekkel és egyedül üdvözítő megoldásokkal akartunk szolgálni, hanem abban segítséget nyújtani, hogy mindenki eligazodhasson az információtechnológia valóban szövevényesnek tűnő dzsungelében és kialakíthassa saját rugalmas, és a mindenkori helyzethez alkalmas digitális módszertani eszköztárát és feladatbankját. Meggyőződésünk, hogy egyre gyorsuló világunkban, ahol tankönyvek és módszerek bár egyre gyorsabban váltják egymást, a tanítás-tanulás folyamatában a pedagógus személye az az alap, amire a mindenkori technológiai eszközök csak segítenek építkezni.

Semmiképpen nem akarunk kész recepteket és módszereket kínálni. Elsősorban azért, mert az ilyenekben nem hiszünk. Egyik alapelvünk, hogy ha azt akarjuk, hogy valami jól meg legyen csinálva, akkor bizony magunknak kell megcsinálni. Mielőtt az előző mondat a nagyképűsködés érzetét kelthetné, gyorsan elmondom másképpen.

Nem azért az a legjobb órai feladat, amit maga a tanár állít össze, mert ő olyan okos és ügyes (bár ez sem elvetendő!), hanem mert az a feladat abban az adott csoportban, térbeli, időbeli és pszichoszociális környezetben működik, hiszen azt a tanár (és csak ő) ismeri. Emelkedettebben szólva "Duo si faciunt idem, non est idem". Ha ketten csinálják ugyanazt, az nem ugyanaz.

Végezetül hangsúlyoznánk: ne feledjük, hogy pusztán a technikai eszközök arzenálja nem tesz jobbá egy tanórát, vagy egy tanárt. Mint ahogy azok hiánya sem rosszabbá. Ám meggyőződésünk, hogy egy jó szakember magától értetődő természetességgel használja civilizációjának eszközeit.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://digipedia.blog.hu/api/trackback/id/tr988180842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása