Digipédia blog- #OKTATÁS

Geocaching a tanteremben

Univerzális, interaktív, szórakoztató

2016. május 23. - Bujáki Tibor

Nem csak földrajz, hanem szinte bármilyen órán jól beépíthető online alkalmazást mutatunk be az alábbiakban. Egyszerű, de szellemes ötleten alapul, és sokoldalúan felhasználható eszköz a Geoguessr nevű oldal (ide kattintva elérhető), egyszóval megvan benne mindaz, amilyennek egy kreatív ITK eszköznek lennie kell.

Részletek a hajtás után.

geoguessbanner.JPG

A játék alapötlete igen egyszerű: a játékos a föld egy véletlenszerűen megadott pontján találja magát. Ehhez a Geoguessr a Google Street View szolgáltatást használja, tehát ugyanúgy tudunk benne navigálni, nézelődni és zoomolni is.  A feladat, hogy ki kell találnunk, hogy a föld melyik pontján is vagyunk. Ehhez jó megfigyelőkészség, és egy kis műveltség, valamint kreativitás szükséges.

Amiért sokoldalúnak tartom az alkalmazást, az az, hogy többrétű ismeretanyagra támaszkodhatunk a játék során. Elsődlegesen aktivizálhatjuk a földrajzórán tanultakat, hiszen a növénytakaróból, a domborzati és talajviszonyokból jól következtethetünk a hely klimatikus viszonyaira, égövi és földrészi elhelyezkedésére.

De ezen túlmenően az épített környezet jellemzőit (építészeti stílusok, infrastruktúra színvonala stb.) is megfigyelhetjük, amiből szintén sok minden megtudható. Teszem azt, észrevehetjük, hogy jobb-, vagy baloldali közlekedés van –e az adott helyszínen.

És ha mindez nem elég, természetesen felkutathatunk nyelvi tartalmakat megjelenítő tárgyakat (útjelző táblák, plakátok, üzletek), amelyek szintén segítik tájékozódásunkat.

És ha megvan az elképzelésünk a helyszínt illetően, akkor a képernyő jobb alsó részén lévő térképen (lehet zoomolni) kijelöljük a megoldásunkat, és a „Make Guess” gombra nyomva leadjuk voksunkat. A játék ekkor megmutatja, hogy mekkora eltéréssel sikerült beazonosítanunk a helyszínt, és ennek megfelelően kapunk pontokat. Néha persze elég könnyű a dolgunk, máskor korántsem az. És valamikor pedig vaskos meglepetések érik az embert. Egy játékban öt térképet kapunk, a végén pedig lehet a pontokkal büszkélkedni.

De nemcsak ezért sokoldalú a játék, hanem azért is, mert egyénileg is jól el lehet vele szórakozni, de csoportok is játszhatnak egymással/egymás ellen. És, ahogy tapasztaltam, ez a nyomozás jellegű játékmenet nagyon le tudja kötni a diákokat, élvezik a részletek összerakását. És közben akaratlanul is előkerülnek olyan tudáselemek, mint esőerdő, egyenlítői éghajlat, tajga vagy szavanna. Esetleg arab vagy japán írásjelek. Vagy kínai? Netán indiai? Esetleg cirill?

Az alábbi kép egy kis ízelítő, és sikerélménnyel kecsegtet a kitalálása:

london.JPG

A játék játszható „Single Player” vagy „Challange” módban. Ez utóbbiban másokkal együtt veszünk részt ugyanabban a kihívásban online, bár ehhez már regisztrálni is kell (vagy már meglévő Google vagy Facebook azonosítóval belépni).

További lehetőség a játék színesítésére, hogy vannak tematikusan elkészített térképek, tehát választhatjuk, hogy csak egy adott kontinensen, országban, sőt adott városban akarunk játszani. Ezen kívül vannak olyan tényleg speciális térképek is, mint Anglia futballstadionjai.

És végsősoron olyan szabályokat és játékmenetet is kitalálhatunk mi magunk, amilyen csak jól esik!

(Képek innen)

A bejegyzés trackback címe:

https://digipedia.blog.hu/api/trackback/id/tr968731976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.